Skip to content

Artiklar

The outlook report 2011-2019

Mistra Future Fashion (2011-2019) bedrev forskning för ett systemskifte i modebranschen – via cirkulära...

18 augusti, 2020

Hållbarhetsguide

TEKO:s hållbarhetsguide är en vägledning om hållbarhetsarbete för textil- och modebranschen. I dag är...

17 augusti, 2020

Fostering sustainable clothing via social marketing tools

Inom denna rapport presenteras olika strategier och verktyg för att stödja en beteendeförändring när det...

17 augusti, 2020

Think twice – a social marketing toolbox for reduced consumption

Denna rapport presenterar olika strategier och dess kombinerade effekt för att minska antalet varor som konsumenterna...

17 augusti, 2020

Sustainable fashion research agenda

Rapporten ger en kortfattad överflygning av vilka områden som modebranschen behöver arbeta med ur ett hållbarhetsperspektiv....

17 augusti, 2020

Environmental assessment of Swedish clothing consumption

Rapporten förmedlar den nuvarande miljöpåverkan av svensk klädkonsumtion. Genom användning av livscykelanalys(LCA)...

17 augusti, 2020

Kan mode vara schysst?

Hemsidan samlar viktiga frågor för konsumenten att veta om kläder och mode. Det finns filmer, texter och...

17 augusti, 2020

How Your T-Shirt Can Make a Difference

Visste du att t-shirten som du bär har stor inverkan på planeten? Att producera den tar 2 700 liter vatten,...

17 augusti, 2020

re:textile

Skapar kunskap om hur principer inom cirkulär ekonomi kan implementeras i den textila värdekedjan och förpackas...

17 augusti, 2020

Miljöpåståenden i reklam

Miljöpåståenden i marknadsföring är ofta svåra att förstå och riskerar att vilseleda konsumenten om...

17 augusti, 2020

Du måste godkänna